İçerik Kraldır
Etkili içerik oluşturmak markaların, dijital pazarlama
hedeflerine ulaşmasını kolaylaştıran bir araç. Bir marka olarak büyümek ve
hedef kitleniz ile aranızda diğer firmalardan farklı olarak, etkili bir
iletişim kurabilmek için pazarlama stratejinizi mutlaka içerik pazarlaması
çalışmalarının etrafında şekillendirmeniz gerekiyor.
Ancak etkili içerik
oluşturmak düşünüldüğü kadar kolay olmayabiliyor. Kullanıcıların dijital
platformlarda her konuda birbirine benzer paylaşımlarla karşılaşması ve
seçeneklerin fazla olması, içerik pazarlamasına yatırım yapan firmaların
diğerlerinden farklı bir stratejiye sahip olması gerekiyor. Peki etkili
oluşturmak için neler yapılabilir? İşte 10 adımda etkili içerik oluşturmanızı
sağlayacak ipuçları…
1. Özgün Bir Karakter
İçerik oluştururken
markanıza özgü bir karakter oluşturmanız son derece önemli. Markanızı
simgeleyen renkler, yazı karakteri ve web site tasarımı belirlemeniz bu anlamda
dikkat etmeniz gereken noktalar arasında yer alıyor.
2. Hikayeler Rakamlardan Daha Kalıcıdır
İçeriklerinizi daha güvenilir hale getirmek için
rakamlardan, verilerden, istatistiklerden yararlanmak isteyebilirsiniz. Ancak
hikayelerin, soğuk rakamlardan çok daha kalıcı olduğunu unutmayın. İçerik
pazarlamasında “hikayeleştirme” yöntemi bu nedenle son dönemlerde tüm
firmaların odaklandığı konulardan biri.
3. Hedef Kitlenin Beklentilerine Odaklanmak
Blog, web sitesi ya
da sosyal medya platformlarındaki paylaşımlarınızı oluştururken kendi
fikirlerinizi aktarmak isteyebilirsiniz. Ama içerikleri kendiniz için değil
okuyucular için oluşturduğunuzu unutmamanız gerekiyor. Bu nedenle hedef
kitlenizin ilgi alanı, beğenileri, takip ettiği mecralar ve konular üzerinde
düşünmeniz gereken noktalar arasında yer alıyor. İçeriklerinizi oluştururken
hedef kitlenizin beklentilerine odaklanmanız içeriklerinizin daha fazla
etkileşim elde etmesini sağlar.
4. Merak Uyandırıcı
Başlık Kullanımı
Dijital mecralarda paylaşılan tüm içerikler elbette
okunmuyor. Ancak başlıklar mutlaka kullanıcıların bir şekilde gözüne çarpıyor.
Etkileyici, çarpıcı, farklı bir başlık o anda okuyucuda merak uyandırabiliyor
ve onu yazının devamını okumaya yönlendiriyor.
5. Aşırı Yaratıcı Olmak Şart Değil
Yaratıcılık elbette markanızı farklılaştırmanızı
kolaylaştırır. Ancak okuyucuların anlamakta zorlandığı kadar ayakları yere
basmayan içerikler oluşturmak paylaşımlarınızı olumsuz etkileyebilir.
Yaratıcılığı içerik oluştururken dozunda kullanmak bu anlamda önem taşıyor.
6. Okuyucularınızın Dilini Kullanmak
Konuşurken jest ve
mimiklerle anlatmak istediklerinize farklı bir hava katabilirsiniz. Böylece
daha duygusal, mantıklı, yardımsever görünebilirsiniz. Peki ya yazarken?
Oluşturacağınız içeriklerin hedef kitlenizi etkilemesini istiyorsanız onlarla
aynı dili konuşmanız gerekir. Onların sık kullandığı terimler, kelimeler
içeriklerinizin daha etkili olmasını sağlar. Bu bilgileri edinmek için sosyal
medyadaki takipçilerinizin paylaşımlarını, sitenizdeki okuyucu yorumlarını
inceleyebilirsiniz.
7. Her Sayfada Farklı Bir Konuya Odaklanmak
Web sitenizde bulunan içeriklerin kategorileştirmek
okuyucuların ilgisini içeriklere odaklayabilmek için size yardımcı olabilir.
Aynı sayfada farklı birçok konudan bahseden içeriklerin bulunması okuyucunun
ilgisinin dağılmasına neden olabilir.
8. Satış Odaklı Olmamak
Her firmanın temel
amacı elbette daha fazla satış yapmak. Ancak bu hedefi içerik pazarlamanızın
odağına yerleştirirseniz içerikleriniz etkisini kaybedebilir. Kim kendisinden
sadece harcama yapmasını isteyen bir yazıyı okumak ister ki?
9. Herkese Ulaşmayı Hedeflemek İyi Bir Fikir Olmayabilir
İçeriklerinizin
herkes tarafından ilgi görmesi ilk aşamada hoşunuza gidebilir. Fakat amacınız
eğer içeriklerinizin satışa ulaşacak yolda basamak olmasını sağlamaksa ürün ya
da hizmetlerinize ilgi gösterecek kişilere ulaşmanız gerekiyor. Hedef kitle
analizi bu nedenle tüm pazarlama faaliyetlerinde olduğu gibi içerik
pazarlamasında da son derece önemli.
10. Teknik Hata Yapmamak
Dil bilgisi ve yazım
hataları içeriklerinizin başarısını olumsuz etkileyebilir. Bu anlamda hatasız
çalışmanızı sağlayacak en önemli etken ise; içerik oluşturma konusunda hevesli
olmanız ve içeriklerinizle müşterilerinize fayda sağlamayı gerçekten istemeniz.
Yorumlar
Yorum Gönder